سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو

نظر

بهترین ژل شستشوی صورت کدام است؟ چرا باید از ژل شستشوی صورت استفاده کنیم؟ ژل شستشوی صورت یکی از مهم ترین مواد بهداشتی ای است که باید در برنامه ی روتین مراقبت های پوستی خود از آن استفاده کنید. امروزه استفاده از ژل بجای صابون یکی از واجبات محسوب می شود. اما چرا دیگر از صابون استفاده نمی شود؟ در این مقاله می خواهیم علت عدم استفاده از صابون را توضیح دهیم و سپس به معرفی بهترین ژل شستشوی صورت بپردازیم. با ما همراه باشید.

دلایل عدم شستشوی صورت با صابون

مواد تشکیل دهنده ی صابون در واقع از تری گلیسیرید می باشد. این ماده برای پوست بسیار مضر است. زیرا آن را خشک می کند و وقتی پوست صورت خشک شود به راحتی چروک می شود و پیری زودرس به سراغ شما می آید. در واقع صابون چربی سالم پوست صورت را نیز از بین می برد و این چربی سالم وقتی از بین می رود رطوبت پوست هم از بین می رود و طراوت و شادابی خود را از دست می دهد. علت پوسته پوسته شدن پوست صورت هم به همین دلیل می باشد. در گذشته مردم فکر می کردند هر چه بیشتر صابون کف کند یعنی پوست را تمیز تر میکند! در صورتی که کف زیادی هیچ ارتباطی به تمیز کردن پوست ندارد. از طرفی رفته رفته متخصصان پوست به این موضوع پی بردند که صابون برای استفاده ی روزانه ی صورت مناسب نمی باشد و باید یک چیزی را جایگزین آن کنند. به همین دلیل ژل شستشوی صورت را جایگزین صابون کردند. اما ژل ها هم به تعداد زیادی وجود دارند و شما باید بهترین آن را انتخاب کنید. راه تشخیص بهترین ژل شستشوی صورت بسیار آسان می باشد. در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

بهترین ژل شستشوی صورت کدام است؟

بهترین ژل شستشو باید یک سری ویژگی هایی داشته باشد که قبل از مصرف ژل، آن ها را بشناسید.

-      اورجینال بودن. بهترین ژل شستشو ژلی است که اورجینال و اصل باشد. زیرا شما نباید از مواد فیک بر روی صورت خود استفاده کنید. قطعا اگر فیک باشد نتیجه ی عکس دارد و شاید همان کار صابون را برای شما بکند. پس به دنبال برندهایی باشید که از اورجینال بودن آن مطمئن هستید.

-      مقرون به صرفه. ژل شستشو مصرف روزانه دارد و قطعا زود به زود تمام می شود. پس باید مقرون به صرفه باشد تا بتوان از آن مدت زمان زیادی استفاده کرد.

-      خاصیت آبرسانی. ژل شستشوی صورت باید خاصیت آبرسانی داشته باشد. یعنی علاوه بر اینکه اجازه ندهد پوست صورت شما خشک شود، آبرسانی هم به پوست انجام دهد.

-      خاصیت ضد چروکی. یعنی به پوست کمک کند تا دیرتر چروک شود و از پیری زودرس صورت جلوگیری کند.

-      حاوی مواد ویتامینی برای پوست. بهترین ژل شستشوی صورت ژلی است که حاوی مواد ویتامینی و مغذی برای پوست باشد. به این ترتیب هر ماده ای که برای پوست نیاز است به صورت شما می رسد و هیچگاه حس طراوت خود را از دست نمی دهد.

-      خاصیت کلاژن سازی. بیشتر افراد ژل شستشو را شب هنگام استفاده می کنند. به همین دلیل بهتر است از ژلی استفاده کنید به کلاژن سازی پوست هم کمک کند. زیرا بیشتر کلاژن سازی پوست شب صورت می گیرد.

-      دارای مواد غیرشیمیایی. مواد تشکیل دهنده ی ژل باید گیاهی و غیرشیمیایی باشد. یعنی در داخل آن از مواد شیمیایی مضر استفاده نشده باشد. هرچند مواد شیمیایی اثربخشی سریع تری دارد اما برای پوست به صورت بلند مدت اصلا مناسب نیست.

بهترین ژل شستشوی صورت را می توان ژل شستشوی اورلین دانست. زیرا کاملا اورجینال است و شما از وب سایت رسمی اورلین آنرا خریداری کرده اید. علاوه بر این ها خاصیت آبرسانی و کلاژن سازی هم دارد. با استفاده از این ژل می توانید ویتامین سازی به پوست را هم انجام دهید زیرا مواد تشکیل دهنده ی ژل شستشوی اورلین دارای انواع ویتامین ها می باشد. در مواد اولیه ی این ژل ذره ای از مواد شیمیایی مضر برای پوست استفاده نشده است و کاملا گیاهی و بهداشتی می باشد.