سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو

نظر

امروزه کسب‌وکارهای اینترنتی بعد از طراحی وب سایت خود برای شروع بهینه‌سازی و سئو سایت‌شان نیازمند استراتژی محتوای قدرتمند و اصولی هستند. اولین و مهم‌ترین قدم برای پیاده‌سازی این استراتژی پیدا کردن کلمات کلیدی سایت است. در این مقاله شما را با بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی وب‌سایت در سال 2019 آشنا خواهیم کرد.

 

اساس عملکرد سئو بر پایه کلمات کلیدی جستجو شده است. در مرحله بعدی فاکتورهایی مانند بهینه‌سازی صفحات، تولید محتوا باکیفیت، تجربه کاربر از سایت (UX)، قصد و هدف کاربر و چندین فاکتور دیگر اهمیت دارند. کلمات کلیدی که شما برای سایت انتخاب می‌نمایید برای موفقیت سایت در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. انتخاب کلمات کلیدی صحیح و مناسب همیشه آسان نیست. برای اینکه متوجه شوید یک کلمه کلیدی برای شما مفید است نیاز به اطلاعات زیادی دارید. اگر با ابزار پیدا کردن کلمه کلیدی آشنایی ندارید. در ادامه برای کمک به شما جهت درک بهتر اصول اولیه درباره آن توضیح خواهیم داد. اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مختلف به‌حدی است که تاکنون بسیاری از شرکت‌ها هزاران دلار برای جستجوی کلمات کلیدی سایت‌شان سرمایه گذاری می‌کنند. خوشبختانه ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید با کدامیک از کلمات کلیدی بهترین کار را برای استراتژی وب‌سایت خود انجام دهید.

بهترین ابزارهای جستجو کلیدواژه

 ابزار Google Keyword Planner

مشهورترین و گسترده ترین ابزار یافتن کلیدواژه برای تبلیغات کلیکی ، Google Keyword Planner می باشد. این ابزار به شما در یافتن کلیدواژه های جدید و ایده های جدید مرتبط با تبلیغ شما بسیار کمک خواهد کرد. از دیگر قابلیت های این ابزار می توان به ارائه جزئیات متعدد از جمله تعداد تقریبی سرچ هر کلیدواژه در بازه های زمانی مختلف و همچنین پیش بینی میانگین هزینه کلیک برای آن کلیدواژه اشاره کرد. همچنین ابزار Google Keyword Planner در زمان راه اندازی تبلیغ برای ارائه ایده های جدید به شما مفید است و اما به هیچ عنوان نباید تنها از این ابزار برای یافتن کلیدواژه استفاده کرد. در واقع گوگل این ابزار را برای پایه گذاری یک کمپین موفق انتشار داده است.

ابزار SEMrush:
تعداد بررسی های انجام شده در گوگل:46500
این ابزار، یک ابزار قدرتمند است که برای هر سایت بهترین کلیدواژه ها را در جستجوی طبیعی و پولی نشان می دهد. این ابزار همچنین  رتبه بندی طبیعی، تغییرات رتبه بندی و  روند کلید واژه ها را نیز در اختیار افراد قرار می دهد.
بررسی و نظر نمونه: اگر رقبای شما برای یک واژه خاصی رتبه بندی داشته باشند، می توانید  یک محتوای جذاب بنویسید و برای این محتوا شروع به رتبه بندی کنید. این ابزار بسیار ساده و موثر عمل می کند. RazorSocial
قیمت: 70 تا 550 دلار در هر ماه
بررسی ها و نظرات موجود: سایت های Kissmetrics, RazorSocial (World), MarketingLand, StoreYa Blog, Express Writers, Robbie Richards

SEMrush

 SEMrush یک داشبورد فوق العاده است که گزارش عملکرد و دامنه ها را به طور کلی و صفحات خاص را ارائه می کند. این وب سایت ابزارهای متعددی را برای بررسی سئو ارائه می دهد.

در زیر یکی از ویژگی های این ابزار بررسی سئو را که به شما اجازه می دهد بفهمید سایت شما در چه کلمات کلیدی رتبه به دست آورده است، آن کلمه کلیدی در چه صفحه ای رتبه بندی شده است، حجم جستجو ماهانه کلمه کلیدی چقدر است.

بقیه ابزار بررسی سئو عملکرد صفحه را نسبت به رقبا بررسی می کند، لینک بیلدینگ ها را آنالیز می کند، کلمات کلیدی مناسب را تحقیق می کند.

kwfinder

اگر به دنبال ابزاری هستید که فقط مختص به پیدا کردن کلیدواژه باشد kwfinder انتخاب مناسبی خواهد بود. این ابزار به شما در یافتن کلمه ای که ترافیک سایتتان را بالا می برد، کمک می کند. پلتفرم KWFinder یافتن کلمات کلیدی با سختی پایین SEO را برایتان آسان می کند و نکته ی قابل توجه اینست که استفاده از آن به مدت 10 روز رایگان می باشد. امکانات فراوان این ابزار سبب محبوبیت آن میان وب مستران شده است.

  • امکان جستجو بر اساس دامین
  • قابلیت یافتن کلیدواژه های پولی و ارگانیک
  • تخمین سختی کلمات برای کسب رتبه در صفحه نتایج گوگل
  • استفاده از فیلتر به منظور تصحیح پیشنهادات ارائه شده

 Moz Keyword Explorer

این ابزار که به معنای کاوشگر کلمات کلیدی می باشد به دلیل ویژگی های فراوانی که دارد، انتطارات شما را برای یافتن کلمه کلیدی برطرف خواهد کرد. Moz Keyword Explorer اطلاعات ویژه ای را در اختیار شما قرار می دهد که در ادامه به صورت مختصر آن ها را نام برده ایم:

  • حجم کلیدواژه ها که ماهانه جستجو می شوند.
  • تخمین سختی کلمه برای کسب رتبه بهتر در SERP
  • Organic CTR ( نرخ کلیک ارگانیک)

Ahrefs

Ahrefs یکی از محبوب‌ترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت است. مطلبی که درباره Ahrefs قابل توجه است، جزییات ریز آن مخصوصا درباره کلمات کلیدی می‌باشد. Ahrefs از اطلاعات clickstream استفاده می‌کند تا نشان دهد چه تعداد کلیک از موتور جستو داشته‌اید. با بکارگیری این اطلاعات در نمودار‌های دانش، کمک زیادی به ما می‌شود، زیرا نشان می‌دهد برخی کلمات از ترافیک زیادی برخوردارند اما تعداد کلیک آن‌ها از سمت موتور جستجو بسیار کم می‌باشد. علت این است که افراد می‌توانند پاسخ برخی از سوالات خود را مستقیما از نتایج جستجو دریافت کنند. مثلا جستجو کردن در خصوص تاریخ تولد افراد مشهور

ابزار  Wordtracker:
تعداد بررسی ها در گوگل:19200
این ابزار بیش از 2000پیشنهاد مرتبط برای هر کلید واژه فراهم می کند. همچنین داده های رقابتی نیز در اختیار کاربر قرار می گیرد  تا نتایج را باریک تر نماید.
بررسی نمونه: این ابزار یک ابزار قدرتمند برای پژوهش و تحقیق در مورد کلیدواژه هاست که به شما اجازه می دهد  در چند دقیقه بهترین کلمه کلیدی را پیدا کنید.
قیمت: 27 ال 99 دلار  در هر ماه
بررسی و نظرات موجود: سایت Express Writers

LongTailPro

LongTailPro یک نرم‌افزار تحت کلود (ابری) برای تحقیقات و یافتن کلمات کلیدی و یکی از محبوب‌ترین ابزار در این لیست می‌باشد. این نرم‌افزار یکی از ابزار‌های تحقیقاتی شامل هزینه می‌باشد که می‌تواند به شما برای جستجوی کلمات کلیدی برای سایت‌های خاص و با محصولات اختصاصی کمک کند. با استفاده از ورژن «پلاتینیوم» می‌توانید آنالیزهای دقیق و جزیی بسیار عالی برای کلمات کلیدی مختلف دریافت کنید. همچنین ابزار بسیار کاربردی جهت تحقیق در خصوص رقیبان دارد که می‌تواند به انتخاب کلمات کلیدی کمک بسیار مهمی کند.

ابزار SpyFu:
تعداد بررسی ها در گوگل:7870
می توانید در این ابزار به دنبال هر دامنه ای باشید و مکان آن را در گوگل مشاهده کنید.  همچنین قادر خواهید بود کلمات کلیدی خریداری شده در adwords ، رتبه بندی ترافیک طبیعی و انواع مختلف تبلیغات را در 9 سال گذشته مشاهده کنید.  همچنین می توانید اطلاعات تماس برای دامنه ها، متون تبلیغاتی موفق در adwords  و کلیدواژه های منفی را پیدا کنید.
بررسی و نظر نمونه: این یک ابزار ساده و اسان است که به شما اجازه می دهد کلیدواژه هایی که رقبایتان هدف قرار داده اند را به دست آورید.می توانید به سادگی نام یا دامنه رقیب خود را تایپ کنید و  کل کلیدواژه های استفاده شده را دانلود نمایید. Kissmetrics
قیمت:49 تا 299 دلار در هر ماه
بررسی های انجام شده: سایت های Kissmetrics, MarketingLand, Comms Axis, StoreYa Blog

Serpstat

Serpstat یکی دیگر از ابزار تحقیقاتی برای جستجوی کلمات کلیدی می‌باشد که در سال 2019 کشف شده است. این ابزار در تعیین و شناسایی کلمات کلیدی مهم و اصلی به ما کمک می‌کند.

ابزار Serpstat جزئیات زیر را به ما نشان می‌دهد:

  • میزان جستجو یا ترافیک جستجو (Search volume)
  • رقابت
  • هزینه به ازای هر کلیک (CPC)
  • امتیاز دشواری کلمه کلیدی (Keyword difficulty score)

شما می‌توانید براساس کشور خود در موتورهای جستجوی Google.com و یا Yandex جستجو نمایید. بخشی شامل نتایج درخصوص دشوار بودن کلمات کلیدی وجود دارد که 10 صفحه وب اولیه که رده‌بندی شده‌اند را به همراه رتبه صفحه، ‌بک‌لینک‌های خروجی، و دامنه‌های ارجاع شونده نشان می‌دهد. وقتی مایل هستید رتبه کلمه خاصی را ارزیابی کنید این گونه اطلاعات می‌توانند بسیار مفید باشند. برای کلماتی که در PPC قرار دارند، صفحه کلمات کلیدی SERPstat  تمام دامنه‌هایی که برای کلمات کلیدی شما در حال تبلیغ هستند را نشان می‌دهد. یکی از مواردی که غیرمعمول است، لیستی از بهترین ابزار‌ها برای تحقیق درباره کلمات کلیدی می‌باشد. Serpstat برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی کسب وکارهای کوچک، ایجاد لینک‌های جدید و توسعه یک پلت فرم استراتژیک استفاده می‌شود.